Eredményeink

Kerületi sakk diákolimpia

Fantasztikus eredmények a kerületi sakk diákolimpián!
Egyéni versenyszámban 2. helyezést ért el a korcsoportjában:
  • Tóth Rebeka 2a osztályos tanuló
  • Perei Emili 2a osztályos tanuló.
Nyulászi Bálint 8a osztályos tanuló, veretlenül nyerte meg a felsős fiúk versenyét, továbbjutott a budapesti elődöntőre.

Az iskola alsós fiú csapata 2. helyet ért el a kerületi sakk diákolimpián. A csapattagok Szász Dávid (4c), Kálmándi Márk (4b), Kovács-Muzsi Gergő (3c) és Lakatos-Szécsi Vilmos (3a) voltak. Az első helyezett csapattal 2:2-t játszottunk, úgy, hogy az első táblán Szász Dávid szépségdíjas partiban nyert az egyéni verseny első helyezettje ellen, de az összesítésben végül az ezüstérmet hozták el a gyerekek.

Gratulálunk az összes résztvevő tanulónknak!

Advent kincse rajzpályázat

Az Advent kincse című kerületi rajzpályázaton az alábbi eredményeket értük el. (Felkészítő tanár: Horváth Katalin)

  • 1. helyezett: Sütő Barnabás 6. a
  • 2. helyezett: Hampl -Tóth Szofi 8. a
  • 3. helyezett: Markovics Mira 6. a
  • Különdíj: Fouet-Takó Tamara 6. c    

A többi pályázatot beküldött tanuló is ajándékban részesült. 

Gratulálunk a tanulóknak és további sikereket kívánunk!

Népmese Napja pályázat

Népmese Napja alkalmából megrendezésre kerülő Csodák világa című budapesti rajzpályázaton az alábbi eredményeket értük el. (Felkészítő tanár: Horváth Katalin)

  • 1. helyezett: Hampl -Tóth Szofi 8. a
  • 1. helyezett: Zalka Krisztina 6. a

Gratulálunk a tanulóknak és további sikereket kívánunk!

Sikeres középfokú nyelvvizsgák

Iskolánk 8-os angol tagozatosai közül a következő tanulók sikeres középfokú nyelvvizsgát tettek:

Anoushe Joia
Balázs Vilmos
Gergely Petra
Nagy Balázs
Pólya Emese
Szekeres Szonja
Szíj Laura
Varona Puerta Barbara

Gratulálunk nekik és felkészítő tanáruknak Horváth Juditnak!

Magyarország jó tanulója, jó sportolója – 2019

Diokno Dennis Andrew tanulónk a „Magyarország jó tanulója, jó sportolója – 2019” címet nyerte el.

Magyarország jó tanulója, jó sportolója – 2019

Molnár István tanulónk a „Magyarország jó tanulója, jó sportolója – 2019” címet nyerte el.

Táncverseny arany minősítés

2019. November 17-én Péter Laura és Balogh Laura mini kategóriában indultak Candy Girls néven.
A verseny az Angyalföldi Láng Sportcsarnokban került megrendezésre és a lányok arany minősítést vihettek haza nagyszerű teljesítményüknek köszönhetően.

Büszkék vagyok rájuk és alig várjuk, hogy ismét megcsillogtathassák tánctudásukat! 

Frizbi diákolimpia 1. hely

TITOK Országos Történelem Levező Verseny

Idén is indultunk a hat fordulós Titok Országos Történelem Levező VersenyenA pályázaton Cserhalmi Kinga (7. a), Varga Tiara Beatrix (7. a), Foster Patrick (8. a) és Visky Bence Márton (8. a) vett részt. Gratulálunk minden versenyzőnek! 
 
Eredmények:  
 
Varga Tiara Beatrix  7. a (310 pont)  2. helyezés (99.0 %)

Visky Bence Márton 8. a (305 pont)  2. helyezés  (98.7 %)

 

TITOK országos angol nyelvi levelező verseny

A TITOK országos angol nyelvi levelező versenyen Varga Tiara 7. A osztályos tanuló 1. helyezést ért el!

Ugyanezen a versenyen Horváth Luca és Major Katrin 8. Cserhalmi Kinga pedig 12. lett. Szintén 7. A osztályos tanulók.
Gratulálunk!

 

1848/49-es forradalom és szabadságharc tiszteletére megrendezésre kerülő kerületi történelem esszéíró verseny

Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc tiszteletére megrendezésre kerülő kerületi történelem esszéíró versenyen Varga Tiara Beatrix 7. a osztályos tanuló 2. helyezést ért el. (Felkészítő tanár: Horváth Katalin)

Kerületi Mátyás király és kora című történelemi verseny

A kerületi Mátyás király és kora című történelemi verseny írásbeli és szóbeli döntőjén is első helyezést értünk el
A csapat tagjai: Kökényessy-Fék Olivér, Oberrech Dániel és Körtvélyessy Márk 6. c osztályos tanulók (Felkészítő tanár: Horváth Katalin)

Kerületi 1. helyezett

A 6. a osztály csapata az angol országismereti versenyen!

Tagjai: Horváth Luca, Major Katrin és Varga Tiara.
Felkészítő tanár: Dósáné Farkas Ildikó

TITOK Országos Történelem Levelező Verseny

Varga Tiara Beatrix 6. a 1. helyezés, Cseke Péter 6. a 5. helyezés (felkészítő tanár: Horváth Katalin)

TITOK Országos Történelem Levelező Verseny

Bokor Apor 7. a 1. helyezés, Foster Patrik 7. a 4. helyezés, Visky Bence 7. a 13. helyezés, Ibolya Balázs 7. a 17. helyezés (felkészítő tanár: Horváth Katalin)

TITOK Országos Történelem LevelezKerületi 1. helyezettő Verseny

Loósz Imola 6. a 11. helyezés , Födémesi Márk 6. b 5. helyezés , Szente Bálint 6. b 19. helyezés , Sipos Botond 6. b 2. helyezés  Csonka Lili 6. a 25. helyezés (felkészítő tanár: Horváth Katalin)

A Közép-Budai Tankerületi Központ 12. kerületi rajzverseny

Szanyi Dóra 7. a osztályos tanuló első helyezést ért el.
(Felkészítő tanár: Horváth Katalin)

A tiszta város titkai – a távfűtés rejtett hálózata " című országos rajzpályázat

Kovács Annamária (7. c), Zalka Zsófia (5. b) és Szabó Zsanett (5. c) – dicsérő oklevelet kaptak
(Felkészítő tanáruk: Horváth Katalin)

Tankerületi Kémia-verseny (I. II. XII. kerület) 7. osztályos korcsoport

1. helyezett: Bokor Apor 7.A.
(Felkészítő tanára: Horváthné Vigassy Ildikó)

Bolyai matematika csapatverseny kerületi 1. helyezettjei

7.a osztályos tanulók, balról jobbra: Ballók László Péter
Domán Maya Sarah
Visky Bence

A "Kedvenc helyem a kerületben" című kerületi rajzpályázat

Fábián Kamilla, Szűcs Janka (7. a)  1. ,Csonka Lili (6. a) 3. helyezés. Szanyi Dóra (7. a)  Különdíj, Akbulut Duru (6. a) Közönségdíj. Popova Sz. Hanna (6. c) és Maekawa Hiroshi (5. b)  dicsérő oklevél (Felkészítő tanáruk: Horváth Katalin)

Az ünnep azé, aki várja, című kerületi rajzpályázat

Garai Réka (8. a) 1. helyezést,
Somogyi Borbála (5. b) 2. helyezést, míg
Gerei Zorka (8. a) 3. helyezést ért el. (Felkészítő tanáruk: Horváth Katalin)

Szabó Magda Ki hol lakik? című kerületi rajzpályázat

Popova Sz. Hanna 6. c osztályos tanuló 1. helyezést,
Barna Dániel 7. c osztályos tanuló 2. helyezést ért el.
(Felkészítő tanáruk: Horváth Katalin)

Szakkörök

Dráma

A részletekért keresse Horváth Judit tanárnőt.

Német nyelv

A részletekért keresse Jagodics Éva és Fodor Ágnes tanárnőt.

Kosárlabda

A részletekért keresse Szudolszkyné Czipott Sejlát.

 

Angol társalgás

A részletekért keresse Dósáné Farkas Ildikó és Kovács Barbara tanárnőt.

Teremfoci

A részletekért keresse Malek Martin tanár urat.

Rock & Magic

A részletekért érdeklődjön a titkárságon.

Karate

Szinák Attila és Hollósi Anna edzők oktatnak.

Bemutató videók:

Zeneoktatás

Iskolánkban a Solti György Zeneiskola működik.

Oktatott hangszerek: zongora, furulya, fuvola, oboa, klarinét, fagott, szaxofon, szolfézs.

A részletekért érdeklődjön a zeneiskolában.

Hitoktatás

Iskolánkban hitoktatást végző egyházak

– Római Katolikus Egyház – tájékoztató: itt és itt és itt

– Református Egyház – tájékoztató: itt és itt

– Görög Katolikus Egyház – tájékoztató: itt és itt

– Magyarországi Evangélikus Egyház – tájékoztató: itt és itt

– Magyar Unitárius Egyház – tájékoztató: itt

– HIT Gyülekezete – tájékoztató: itt és itt és itt és itt

– Magyarországi Zsidó Hitközségek Közössége – tájékoztató: itt

– Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség – tájékoztató: itt

– Tan Kapuja Buddhista Egyház – tájékoztató: itt

Iskolagaléria

A húsz éves múltra visszatekintő Németvölgyi Iskolagalériát Sereg Istvánné tanárnő (Adrienne néni) alapította 1991-ben. Adrienne néni volt hosszú éveken keresztül a galéria művészeti vezetője. Céltudatos, áldozatkész, fáradtságot nem ismerő munkája által olyan híres képzőművészek alkotásaival ismerkedhettünk meg, akiket a magyar művészeti élet legkiemelkedőbb alakjai között tartunk számon.
A következőkben (a teljesség igénye nélkül) felsorolunk néhány alkotót a száz főt is megközelítő kiállító művészek közül.

Angyal Júlia

festőművész

Bábel Anita

szobrászművész

Benda Iván

fotóművész

Breznay András

festőművész

Csíkszentmihályi Róbert

szobrászművész

Ék Erzsébet

díszlettervező és jelmeztervező

Ezüst Gy. Zoltán

festőművész

Ezüst György

festőművész

Fekete Géza

szobrászművész

Gross Arnold

grafikusművész

Gyulai Líviusz

grafikus művész

Hévizi Éva

festő- és iparművész

Jáger Margit

keramikus művész

Kudász Emese

festőművész

Kudász Gábor Arion

fotóművész

Madarassy István

ötvös- és szobrászművész

Madarassy András

festőművész

Makkai Márta

textilművész

Orient Enikő

textilművész

Péreli Zsuzsanna

festő- és textilművész

Rác András

festőművész, mozaikkészítő

Szervátiusz István

szobrászművész

Szkok Iván

képzőművész

Tari Márta

iparművész, művésztanár

Véghseő Klára

festőművész

A galéria legfontosabb célja, hogy tanulóink megismerhessék a kortárs művészek alkotásait, közvetlen tapasztalatot szerezhessenek a kiállított festményekről, szobrokról, iparművészeti tárgyakról. Egy-egy tárlatot általában egy hónapig tekinthet meg a közönség. A tanár kollégák, iskolánk dolgozói, a gyerekek, a szülők, a hozzátartozók is a rendszeres látogatók közé tartoznak. Évente 5-8 kiállítást szervezünk, igyekszünk mindig más-más művészeti ágban (pl. festészet, szobrászat, grafika, fotóművészet, textilművészet, üvegművészet, stb.) tevékenykedő alkotót felkérni, így színesítve, bővítve a gyerekek ismereteit. A kiállítások megnyitói kettős ünnepet jelentenek iskolánk hétköznapjaiban, egyrészt a tehetséges gyermekek bemutatkozására, fellépésére adnak lehetőséget szavalatok, ének és hangszeres előadások formájában, másrészt a megnyitókra személyesen ellátogató művészekkel is megismerkedhetünk. A galéria működése is jelzi, hogy a Németvölgyi Általános Iskolában kiemelkedő szerephez jut a művészettörténet, a rajz és vizuális kultúra oktatása, valamint a művészeti nevelés.
Számos rajzversenyen és pályázaton érünk el szép eredményeket, sikereket, de a hétköznapokat is ünnepivé varázsolják a gyerekek munkái, amelyeket folyamatosan kiállítunk a folyosói paravánokon, faliújságokon. A rajz és vizuális kultúra területét, illetve a galériát jelenleg Horváth Katalin (Kati néni) történelem-rajz szakos tanárnő koordinálja, szervezi.

Iskolapszichológus

Hernádi Anna
tanácsadó szakpszichológus
annahernadi@gmail.com

Rendelési idő:

Kedd: 8-14 óráig
Csütörtök: 8-14 óráig
e-mailben előre egyeztetett időpontban.

Az alábbi problémákkal lehet hozzám fordulni:

– a gyermek nem teljesít úgy, ahogy az a képességei alapján elvárható lenne

– családi krízishelyzet miatt lelki támogatást igényel

– nem érzi jól magát az osztályban, nehezen illeszkedik be

– elégedetlen magával, teljesítményével, külsejével

– szorong, nehezen szólal meg

– indulatos, könnyen keveredik konfliktushelyzetbe

– mindig nagyon fáradt

– sokat beteg, aminek nem találják egészségügyi okát

Az iskolapszichológus segítségét a szülőn kívül, a pedagógus és a gyermek maga is kérheti. Igyekszem a tanárokkal és szülőkkel partneri viszonyt kialakítva, támogatást nyújtani a diákok magatartási, beilleszkedési, teljesítménybeli és továbbtanulással kapcsolatos problémáinak megoldásában. Szükség esetén közvetítő szerepet is betöltök, hidat képezve a tanár-diák és szülő-gyermek közti konfliktus helyzetek megoldásában. A kompetencia határaimon kívül eső problémák orvoslásához a nevelési tanácsadó segítségét kérem, és szükség esetén közvetítek az iskola és a terápiát/fejlesztést végző szakember/intézmény közt.

A foglalkozásokon alkalmazott módszereimet a gyermekek személyiségéhez és problémájához alkalmazkodva választom meg. Az egyéni foglalkozások keretében a kisebbekkel főként játék- és művészetterápiás eszközökkel dolgozom, a nagyobbak számára támogató, én-erősítő, önismeret fejlesztő beszélgetésekkel és pszicho-edukációval segítek problémáik megoldásában.

A gyermekkel való pszichológiai foglalkozást minden esetben szülőkonzultáció előz meg, melyre időpont egyeztetést kérek!

Terápiás kutyák

Iskolánkban két négylábú „pedagógus” is dolgozik.
Ők Kenny és Gombi a kecskeméti Kutyával Egy Mosolyért Alapítvány vizsgázott terápiás kutyái.

Kutyáink azért dolgoznak, hogy tanulóink számára, élmény legyen a tanulás, és könnyebb legyen a felzárkózás.

Iskolánkban 2017-18-as tanévtől terápiás kutya felkészítő és vizsgaközpont működik.

Diákönkormányzat

I. A diákönkormányzat célja, feladata

A diákönkormányzat feladata, hogy tagjai érdekeit képviselje, az érintett tanulók érdekében eljárjon.
A diákönkormányzat tevékenysége a tanulókat érintő valamennyi kérdésre kiterjed.
A diákokat érintő kérdésekben véleményt nyilvánít, a diákokat érintő jogorvoslati ügyekben javaslatot tesz az igazgatónak.
A diákönkormányzat a tanulói érdekképviseleten túl részt vesz az iskolai élet alábbi területeinek segítésében, szervezésében is:
– tanulmányi versenyek, vetélkedők
– kulturális programok
– javaslatok, ötletek gyűjtése a szabadidő-felelősöknek

II. A diákönkormányzat tagjai

A diákönkormányzatot a Németvölgyi Általános Iskola tanulóközösségeinek (osztályainak) tanulói alkotják.
A diákönkormányzat minden tagjának joga a tisztségviselők megválasztásában részt venni, mint választó és mint választható személy.
A diákönkormányzat minden tagjának joga a diákönkormányzat bármely tisztségviselőjéhez kérdést intézni és arra érdemleges választ kapni.
A diákönkormányzati tagság megszűnik, ha a tanulói jogviszony megszűnik.

III. Szervezeti felépítése, működése

A Diákönkormányzat az iskola ötödik évfolyamától működteti diákképviseleti rendszerét.
Az elsőtől negyedik osztályosokat is megilleti az érdekképviseleti, -érvényesítési jog, és bármelyik programon részt vehetnek, véleményüket, javaslataikat elmondhatják tanítóiknak.
A felső tagozatos osztályközösségek maguk közül minden tanév elején megválasztják a diákönkormányzati képviselőket.
Az így létrejött testület a Diáktanács, mely a megbeszéléseit szükség szerint tartja. Az ülések nyilvánosak, (külön döntése alapján tarthat zárt ülést is), de véleményezési, felszólalási, javaslattevő, ellenőrzési és beszámoltatási joga csak a képviselőknek van. Az első alakuló ülést a Diákönkormányzatot-segítő pedagógus hívja össze.
Ezt követően a gyűlések összehívását az elnök, vagy bármeny vezetőségi tag kezdeményezheti.

A vezetőség feladata

– megfogalmazza a problémákat
– döntések, javaslatok meghozatala előtt kikéri az őt megválasztó tanulóközösségek, tanulók véleményét
– tagjain keresztül tájékoztatja a tanulóközösségeket az igazgatóság tevékenységéről, döntéseiről
– megválasztja a vezetőség tisztségviselőit
– felkérhet nagykorú személyt a diákönkormányzat munkájának segítésére (a DÖK-segítő pedagógust az igazgató jelöli ki)
– elkészíti a diákönkormányzat éves munkatervét
– rendelkezik a diákönkormányzat által felhasználható pénzeszközök felett
A vezetőség üléseiről írásos emlékeztető (külön döntés esetén részletes, szó szerinti jegyzőkönyv) készül.
Munkájáról köteles folyamatosan tájékoztatni az őt megválasztókat, de évente legalább egy alkalommal a tanulóközösségek tagjait összehívja, megszervezi a Diákfórumot.

Az elnök feladata

– a vezetőség üléseinek előkészítése, összehívása, levezetése, bezárása
– a hozott döntések, határozatok végrehajtásának figyelemmel kísérése
– a vezetőség munkájának tervezése (napirendi pontokat javasol), koordinálása
– vitás kérdésekben, egyenlő szavazatok esetén dönt
– külső szervezetek felé képviseli a Diákönkormányzatot (helyi, városi, megyei, országos médiumok)
– a diákönkormányzat faliújságának folyamatos frissítése
– határidős munkák összegyűjtése
– jelenléti ív vezetése

Osztálytitkárok feladatai

– minden Diáktanács ülésen köteles megjelenni, osztályfőnöki órán tájékoztatja diáktársait az ülésen elhangzottakról
– távolmaradása a diákönkormányzat elnökének engedélyével lehetséges, ebben az esetben köteles gondoskodni a helyettesítéséről.
A képviselők munkáját az osztályoknak figyelemmel kell követnie, félévente értékelni kell, hogy eldönthessék, hogy jól képviselik-e az osztály érdekeit és véleményét a vezetőségben.

Diákfórum

A legfelsőbb fórum a diákfórum, amely nyilvános, azon bármelyik tanuló megteheti közérdekű észrevételeit, javaslatait. A tanulók kérdéseket intézhetnek a diákönkormányzat és az iskola vezetéséhez, kérhetik gondjaik, problémáik megoldását. A diákok kérdéseire az igazgatónak vagy a megkérdezett személynek legkésőbb 30 napon belül választ kell adnia.

IV. Képviselet, kapcsolattartás

A diákönkormányzatot az iskola igazgatóságával, a nevelőtestülettel való kapcsolattartásban, tárgyalásokon a diákönkormányzatot segítő pedagógus képviseli.

V. A diákönkormányzat gazdasági háttere:

A diákönkormányzat bevételei:
– papírgyűjtésből, melyet évente két alkalommal (ősszel, tavasszal) szervezünk
– az iskola saját költségvetéséből (minden gazdasági évben a törvényben előírtak szerint)
– pályázatokból
– egyéb bevételek, támogatások

A diákönkormányzat kiadásai:
– működési kiadások
– a munkatervben meghatározott feladatok megvalósításához szükséges kiadások

Könyvtár

Nyitvatartás:

Hétfőtől csütörtökig: 10:00 -15:00-ig

Pénteken: 10:00 -16:00-ig