Eredményeink
Szakkörök
Dráma
A részletekért keresse Horváth Judit tanárnőt.
Német nyelv
A részletekért keresse Jagodics Éva és Fodor Ágnes tanárnőt.
Kosárlabda
A részletekért keresse Szudolszkyné Czipott Sejlát.
Angol társalgás
A részletekért keresse Dósáné Farkas Ildikó és Kovács Barbara tanárnőt.
Teremfoci
A részletekért keresse Malek Martin tanár urat.
Rock & Magic
A részletekért érdeklődjön a titkárságon.
Karate
Szinák Attila és Hollósi Anna edzők oktatnak.
Bemutató videók:
Zeneoktatás
Iskolánkban a Solti György Zeneiskola működik.
Oktatott hangszerek: zongora, furulya, fuvola, oboa, klarinét, fagott, szaxofon, szolfézs.
A részletekért érdeklődjön a zeneiskolában.
Hitoktatás
Iskolagaléria
A húsz éves múltra visszatekintő Németvölgyi Iskolagalériát Sereg Istvánné tanárnő (Adrienne néni) alapította 1991-ben. Adrienne néni volt hosszú éveken keresztül a galéria művészeti vezetője. Céltudatos, áldozatkész, fáradtságot nem ismerő munkája által olyan híres képzőművészek alkotásaival ismerkedhettünk meg, akiket a magyar művészeti élet legkiemelkedőbb alakjai között tartunk számon.
A következőkben (a teljesség igénye nélkül) felsorolunk néhány alkotót a száz főt is megközelítő kiállító művészek közül.
A galéria legfontosabb célja, hogy tanulóink megismerhessék a kortárs művészek alkotásait, közvetlen tapasztalatot szerezhessenek a kiállított festményekről, szobrokról, iparművészeti tárgyakról. Egy-egy tárlatot általában egy hónapig tekinthet meg a közönség. A tanár kollégák, iskolánk dolgozói, a gyerekek, a szülők, a hozzátartozók is a rendszeres látogatók közé tartoznak. Évente 5-8 kiállítást szervezünk, igyekszünk mindig más-más művészeti ágban (pl. festészet, szobrászat, grafika, fotóművészet, textilművészet, üvegművészet, stb.) tevékenykedő alkotót felkérni, így színesítve, bővítve a gyerekek ismereteit. A kiállítások megnyitói kettős ünnepet jelentenek iskolánk hétköznapjaiban, egyrészt a tehetséges gyermekek bemutatkozására, fellépésére adnak lehetőséget szavalatok, ének és hangszeres előadások formájában, másrészt a megnyitókra személyesen ellátogató művészekkel is megismerkedhetünk. A galéria működése is jelzi, hogy a Németvölgyi Általános Iskolában kiemelkedő szerephez jut a művészettörténet, a rajz és vizuális kultúra oktatása, valamint a művészeti nevelés.
Számos rajzversenyen és pályázaton érünk el szép eredményeket, sikereket, de a hétköznapokat is ünnepivé varázsolják a gyerekek munkái, amelyeket folyamatosan kiállítunk a folyosói paravánokon, faliújságokon. A rajz és vizuális kultúra területét, illetve a galériát jelenleg Horváth Katalin (Kati néni) történelem-rajz szakos tanárnő koordinálja, szervezi.
Iskolapszichológus
Hernádi Anna
tanácsadó szakpszichológus
annahernadi@gmail.com
Rendelési idő:
Kedd: 8-14 óráig
Csütörtök: 8-14 óráig
e-mailben előre egyeztetett időpontban.
Az alábbi problémákkal lehet hozzám fordulni:
– a gyermek nem teljesít úgy, ahogy az a képességei alapján elvárható lenne
– családi krízishelyzet miatt lelki támogatást igényel
– nem érzi jól magát az osztályban, nehezen illeszkedik be
– elégedetlen magával, teljesítményével, külsejével
– szorong, nehezen szólal meg
– indulatos, könnyen keveredik konfliktushelyzetbe
– mindig nagyon fáradt
– sokat beteg, aminek nem találják egészségügyi okát
Az iskolapszichológus segítségét a szülőn kívül, a pedagógus és a gyermek maga is kérheti. Igyekszem a tanárokkal és szülőkkel partneri viszonyt kialakítva, támogatást nyújtani a diákok magatartási, beilleszkedési, teljesítménybeli és továbbtanulással kapcsolatos problémáinak megoldásában. Szükség esetén közvetítő szerepet is betöltök, hidat képezve a tanár-diák és szülő-gyermek közti konfliktus helyzetek megoldásában. A kompetencia határaimon kívül eső problémák orvoslásához a nevelési tanácsadó segítségét kérem, és szükség esetén közvetítek az iskola és a terápiát/fejlesztést végző szakember/intézmény közt.
A foglalkozásokon alkalmazott módszereimet a gyermekek személyiségéhez és problémájához alkalmazkodva választom meg. Az egyéni foglalkozások keretében a kisebbekkel főként játék- és művészetterápiás eszközökkel dolgozom, a nagyobbak számára támogató, én-erősítő, önismeret fejlesztő beszélgetésekkel és pszicho-edukációval segítek problémáik megoldásában.
A gyermekkel való pszichológiai foglalkozást minden esetben szülőkonzultáció előz meg, melyre időpont egyeztetést kérek!
Terápiás kutyák
Iskolánkban két négylábú „pedagógus” is dolgozik.
Ők Kenny és Gombi a kecskeméti Kutyával Egy Mosolyért Alapítvány vizsgázott terápiás kutyái.
Kutyáink azért dolgoznak, hogy tanulóink számára, élmény legyen a tanulás, és könnyebb legyen a felzárkózás.
Iskolánkban 2017-18-as tanévtől terápiás kutya felkészítő és vizsgaközpont működik.
Diákönkormányzat
I. A diákönkormányzat célja, feladata
A diákönkormányzat feladata, hogy tagjai érdekeit képviselje, az érintett tanulók érdekében eljárjon.
A diákönkormányzat tevékenysége a tanulókat érintő valamennyi kérdésre kiterjed.
A diákokat érintő kérdésekben véleményt nyilvánít, a diákokat érintő jogorvoslati ügyekben javaslatot tesz az igazgatónak.
A diákönkormányzat a tanulói érdekképviseleten túl részt vesz az iskolai élet alábbi területeinek segítésében, szervezésében is:
– tanulmányi versenyek, vetélkedők
– kulturális programok
– javaslatok, ötletek gyűjtése a szabadidő-felelősöknek
II. A diákönkormányzat tagjai
A diákönkormányzatot a Németvölgyi Általános Iskola tanulóközösségeinek (osztályainak) tanulói alkotják.
A diákönkormányzat minden tagjának joga a tisztségviselők megválasztásában részt venni, mint választó és mint választható személy.
A diákönkormányzat minden tagjának joga a diákönkormányzat bármely tisztségviselőjéhez kérdést intézni és arra érdemleges választ kapni.
A diákönkormányzati tagság megszűnik, ha a tanulói jogviszony megszűnik.
III. Szervezeti felépítése, működése
A Diákönkormányzat az iskola ötödik évfolyamától működteti diákképviseleti rendszerét.
Az elsőtől negyedik osztályosokat is megilleti az érdekképviseleti, -érvényesítési jog, és bármelyik programon részt vehetnek, véleményüket, javaslataikat elmondhatják tanítóiknak.
A felső tagozatos osztályközösségek maguk közül minden tanév elején megválasztják a diákönkormányzati képviselőket.
Az így létrejött testület a Diáktanács, mely a megbeszéléseit szükség szerint tartja. Az ülések nyilvánosak, (külön döntése alapján tarthat zárt ülést is), de véleményezési, felszólalási, javaslattevő, ellenőrzési és beszámoltatási joga csak a képviselőknek van. Az első alakuló ülést a Diákönkormányzatot-segítő pedagógus hívja össze.
Ezt követően a gyűlések összehívását az elnök, vagy bármeny vezetőségi tag kezdeményezheti.
A vezetőség feladata
– megfogalmazza a problémákat
– döntések, javaslatok meghozatala előtt kikéri az őt megválasztó tanulóközösségek, tanulók véleményét
– tagjain keresztül tájékoztatja a tanulóközösségeket az igazgatóság tevékenységéről, döntéseiről
– megválasztja a vezetőség tisztségviselőit
– felkérhet nagykorú személyt a diákönkormányzat munkájának segítésére (a DÖK-segítő pedagógust az igazgató jelöli ki)
– elkészíti a diákönkormányzat éves munkatervét
– rendelkezik a diákönkormányzat által felhasználható pénzeszközök felett
A vezetőség üléseiről írásos emlékeztető (külön döntés esetén részletes, szó szerinti jegyzőkönyv) készül.
Munkájáról köteles folyamatosan tájékoztatni az őt megválasztókat, de évente legalább egy alkalommal a tanulóközösségek tagjait összehívja, megszervezi a Diákfórumot.
Az elnök feladata
– a vezetőség üléseinek előkészítése, összehívása, levezetése, bezárása
– a hozott döntések, határozatok végrehajtásának figyelemmel kísérése
– a vezetőség munkájának tervezése (napirendi pontokat javasol), koordinálása
– vitás kérdésekben, egyenlő szavazatok esetén dönt
– külső szervezetek felé képviseli a Diákönkormányzatot (helyi, városi, megyei, országos médiumok)
– a diákönkormányzat faliújságának folyamatos frissítése
– határidős munkák összegyűjtése
– jelenléti ív vezetése
Osztálytitkárok feladatai
– minden Diáktanács ülésen köteles megjelenni, osztályfőnöki órán tájékoztatja diáktársait az ülésen elhangzottakról
– távolmaradása a diákönkormányzat elnökének engedélyével lehetséges, ebben az esetben köteles gondoskodni a helyettesítéséről.
A képviselők munkáját az osztályoknak figyelemmel kell követnie, félévente értékelni kell, hogy eldönthessék, hogy jól képviselik-e az osztály érdekeit és véleményét a vezetőségben.
Diákfórum
A legfelsőbb fórum a diákfórum, amely nyilvános, azon bármelyik tanuló megteheti közérdekű észrevételeit, javaslatait. A tanulók kérdéseket intézhetnek a diákönkormányzat és az iskola vezetéséhez, kérhetik gondjaik, problémáik megoldását. A diákok kérdéseire az igazgatónak vagy a megkérdezett személynek legkésőbb 30 napon belül választ kell adnia.
IV. Képviselet, kapcsolattartás
A diákönkormányzatot az iskola igazgatóságával, a nevelőtestülettel való kapcsolattartásban, tárgyalásokon a diákönkormányzatot segítő pedagógus képviseli.
V. A diákönkormányzat gazdasági háttere:
A diákönkormányzat bevételei:
– papírgyűjtésből, melyet évente két alkalommal (ősszel, tavasszal) szervezünk
– az iskola saját költségvetéséből (minden gazdasági évben a törvényben előírtak szerint)
– pályázatokból
– egyéb bevételek, támogatások
A diákönkormányzat kiadásai:
– működési kiadások
– a munkatervben meghatározott feladatok megvalósításához szükséges kiadások
Könyvtár
Nyitvatartás:
Hétfőtől csütörtökig: 10:00 -15:00-ig
Pénteken: 10:00 -16:00-ig